29. september 2022

Torsdager i Hagestuen: La oss bygge på det vi har, Trefokus

18:00-
Oslo arkitektforening

Hvordan kan vi fortette i byen – i tre? Bruk av tre som materiale i fortettingsprosjekter ender ofte på skissestadiet, OAF og vår samarbeidspartner Trefokus inviterer derfor noen av de som har realisert prosjekter i tre, for å lære av deres erfaringer. Det blir presentasjoner og etterfølgende diskusjon.

Program:

DEL 1: INTRO

18:00 Velkommen

Espen Heggertveit, koordinator i Oslo Arkitektforening (OAF)

18:05

Om å bygge på i tre!
Innledning av Aasmund Bunkholt fra Trefokus, om bakgrunn for arrangementet, om Trefokus og liten presentasjon.

18:20

Kringkastingshuset og Pressens hus - bruk av trekonstruksjoner i transformasjonsprosjekter, ved Haukur Morthens fra Kima Arkitektur

18:40

Påbygg med industrialiserte løsninger i tre – erfaringer og utfordringer fra Sannerkvartalet, ved Trond Barli fra Ringsaker Vegg- og Takelement

19:00

Potensiale for å bygge på i større boligdiskusjon – og noen utfordringer, ved Bente Johansen, spesialrådgiver hos NBBL

Strekkepause 19:15-25.

DEL 2: SAMTALE OG INNSPILL FRA PUBLIKUM

19:25 Panelsamtale, ledet av Aasmund Bunkholt

Er vi sikre på at påbygg i tre er riktig verktøy for å svare på behov for klimavennlig fortetting i Oslo?

Arrangement er utførtt i samarbeid med Trefokus.

Finn din pris
Vi har ulike priskategorier. Trykk på Meld meg på for å finne din pris.