Frokostmøte
27. oktober 2022
Påmeldingsfrist 26. oktober 2023

Materialtreff med presentasjon av Vennesla kirke

08.30-11.00
NAL

LINK arkitektur presenterer nye Vennesla kirke. Bygget skal være en sambrukskirke. Det skal være et sted for ungdommen, et samfunnshus og et aktivitetshus og fylle flere funksjoner i nabolaget. Det er brukt spesialutviklet tegl, støydempende materialer og bjelker hentet fra gamle kirker i nærområdet er gjenbrukt.

Hør mer om prosjektet og møt leverandører til bygge- og arkitektbransjen på Materialtreff 27. oktober.

Bilde: Vennesla kirke. LINK arkitektur. Foto: Inger Marie Grini

Det er gratis å delta på Materialtreff, men vi krever påmelding.

Dette er et opptak fra 27. oktober 2022

Vennesla kirke
I 2019 ble det avholdt en arkitektkonkurranse for ny Vennesla kirke som Link arkitektur vant. Norske arkitekters landsforbund var sekretariat for konkurransen.

Den nye kirken er plassert respektfullt bak den gamle fra 1830, men fremstår som et selvstendig og tydelig sakralt bygg som med klarhet viser at dette er nåtidens og fremtidens hovedkirke i Vennesla.

Kirkens planløsning er åpen med en flytende overgang mellom den sakrale og administrative delen. Det er brukt spesialutviklet tegl, støydempende materialer og bjelker hentet fra gamle kirker i nærområdet er gjenbrukt.

Ønsket er at bygget skal være en sambrukskirke – et sted for ungdommen, et samfunnshus og et aktivitetshus – og at det skal fylle flere funksjoner i nabolaget.

Du møter:

Norgips

Unidrain

StoneREX

Nordan

Moelven

Talgø Møre Tre

Prosjektpresentasjon: Vennesla kirke ved Henriette Sagland, leder Stavanger / arkitekt, LINK Arkitektur ASLeverandøroversikt - tema som presenteres:

Leverandøroversikt

Norgips
Vi presenter tema «Vi skaper rom for livet»
Rom for livet handler om å konstruere rom med utgangspunkt i hva rommet skal brukes til.

Presentasjon ved: Martine Kartnes, specification manager aquapanel, e-post martine.kartnes@norgips.com

Unidrain
TEMA: Unidrain har laget to konfiguratorer på nett som forenkler design av dusjløsningen med Unidrain sine unike designsluk

Tegn og beregn
Vår online konfigurator for designsluk i standard lengder. https://www.unidrain.no/nc/professional/tegn-og-beregn/

Bespoke
Vår online konfigurator for skreddersydde designsluk, eller målsøm om du ønsker. https://www.unidrain.no/bespoke/

Presentasjon ved: Ståle Johannesen, markedssjef, e-post stalej@unidrain.no

Stonerex
Title:  StoneREX Palette and AIRSHELL – through colored cement fibre boards

Theme: We introduce StoneREX Palette fibre cement façade boards range - largest choice of different designs, including printed fibre cement boards for ventilated façade systems, and a new product line – AIRSHELL, which is façade cladding firm ready designed and cut layout- ready designed façade parquet as we call it. AIRSHELL is the game changer- cement fibre façade boards are now available as really sustainable choice and easy and quick solution from mounting point of view - four times easier facades!

Our speaker is; Rauno Pagil, phone: +46 73 3340145, e-mail: rauno@stonerex.com

Nordan
Fullstendig frihet - fasadekunst med vinduer og dører
NorDan har fokus på arkitektur – og med mulighetens materiale – HelAlu isolerende fasadeprodukter, er mulighetene mange.

Presentasjon ved: Anders Roulund, innovasjonssjef, e-post anders.roulund@nordan.no

Moelven Wood Prosjekt AS
Tema: Tre& Helse
Hvordan påvirker trebruk vår mental helse på en positiv måte

Presentasjon ved: Winfried Schaal, produktsjef, e-post Winfried.Schaal@moelven.no

NYHET: Moeding keramisk fasade – taktilitet, form og farge
Vi har inngått eksklusivt samarbeid med den tyske produsenten, Moeding på keramiske fasader – som byr på stor designfrihet mht taktilitet, form og farge. Materialet er vedlikeholdsfritt og gjenbrukbart.

Presentasjon ved: Sissel Tonstad, Salgsansvarlig KAM / Prosjekt, e-post sissel.tonstad@modena.no

MøreRoyal – premium materialer med naturlig uttrykk
Talgø vil presentere MøreRoyal og sin premium serie, Concise Collection, med hovedvekt på kledning og tretak. MøreRoyal er dobbeltbehandlede materialer, først trykkimpregnert og deretter kokt i olje under vakuum. Dette gir premium materialer, perfekte for et røft, nordisk klima. Materialene er ferdig fargesatt i naturlige og transparente farger, krever lite vedlikehold og er et svært miljøvennlig alternativ.

Presentasjon ved: Brynjar Ansnes Moe Tlf. 932 45 317 Epost: brynjar.ansnes.moe@talgo.no