Om NAL
Publisert 21. desember 22
Av: Kari Bucher

God jul fra alle oss i Arkitektforbundet

Snart ringes julen inn, og det nærmer seg en velfortjent pust i bakken. 2022 har vært både utfordrende og uforutsigbart. Samtidig har det vært veldig inspirerende, og det er mange saker vi kan se tilbake på med stolthet.

Publisert 21.12.2022
Av: Kari Bucher
Generalsekretær Kari Bucher Foto: Tommy Ellingsen

Vi har, i samarbeid med Oslo arkitekturtriennale, gjennomført nok en svært vellykket Arkitekturdag – denne gangen med nabolag som tema. Og vår årlige bylivskonferanse handlet om hvordan vi kan gjøre hyttebygging mer bærekraftig. Det ble to heftige dager på Beitostølen, med bredt og høyt engasjement.

Vi har også styrket teamet i forbundet med svært gode faglige ressurser.

Vi har jobbet ut en politisk strategi sammen med vårt nettverk, og går derfor inn i lokalvalgsåret 2023 med tydelige politiske budskap som alle våre lokalforeninger skal ha nytte av.

Vi har også jobbet lenge med å realisere en ny tidsskriftstrategi. To papirutgaver blir en, og med nytt nettsted vil vi kunne nå flere mål: spare miljøet for tonnevis med papir og plast, samtidig som vi når raskere og bredere ut med våre viktige budskap og debatter.

Stor takk til alle våre 14 lokalforeninger, alle som jobber frivillig i alle våre komiteer og våre samarbeidspartnere.

Og takk til deg som er medlem i Arkitektforbundet. Som arkitekt MNAL er du del av et faglig fellesskap som gjør oss sterkere og gir større innflytelse på arkitektur- og stedsutvikling i hele landet. Vi setter uendelig stor pris på hvert eneste medlem vi har, og gleder oss til å fortsette å jobbe for arkitektenes rammevilkår og å synliggjøre arkitektur som verdiskaper i samfunnet også i 2023.

Med ønske om en riktig god jul, og et godt og spennende nytt år.