Frokostmøte
08. mars 2023
Påmeldingsfrist 07. mars 2023

Likestilling og mangfold i arkitektbransjen

Digitalt
08:00-10:30
NAL

I 2021 gjennomførte arkitektorganisasjonene en undersøkelse om likestilling og mangfold i arkitektbransjen. Over 2000 medlemmer fra Arkitektbedriftene, Afag, OAF, NAL, NLA og NIL svarte på undersøkelsen. I tillegg svarte ca. 95 kontorledere på bedriftsdelen.

Her kan du lese og laste ned undersøkelsen

I anledning 8. mars inviterer organisasjonene bak undersøkelsen til et frokostmøte. Vi innleder morgenen med en presentasjon av resultater og sentrale funn fra undersøkelsen for å følge opp med en samtale om mangfold og likestilling i lederstillinger. Hvordan er arkitektbransjen sammensatt? Hvordan står det egentlig til med likestilling og mangfold? Og hvordan kan vi skape en mer inkluderende bransje – til nytte for alle?

Avslutningsvis ser vi på veien videre - hva må bransjen jobbe med og hvordan?

08.00 Frokost og kaffe

08.30 Velkommen ved Hanna Dencik Petersson, arkitekt MNAL og instituttleder ved urbanisme og landskap på AHO

08.40 Analyse & Tall presenterer resultat og analyse av undersøkelsen

09.25 Spørsmål

09.35 Mangfoldsbevisst rekruttering med Eivind Breilid, prosjektleder i Balansekunst. Balansekunst er en nasjonal forening som arbeider for et likestilt og mangfoldig kulturliv.

09.50 Samtale om likestilling og mangfold i lederstillinger. Moderator for samtalen Eva Storrusten, arkitekt MNAL og fagrådgiver i NAL

• Hilde Sponheim, arkitekt MNAL og partner i LPO Arkitekter
  • Christine Grape, arkitekt og grunnleggende partner i Grape Arkitekter
  • Jørgen Tycho, arkitekt og grunnleggende partner i Oslotre