09. februar 2023

Befaring: Trekantblokka, med Mad arkitekter

08:30-
Oslo arkitektforening

OAF inviterer til frokostbefaring av aktuelle prosjekter i Oslo. Denne gangen åpner Mad arkitekter dørene til Trekantblokka på St. Olavs plass 5!

Trekantblokka, tegnet av arkitekt Erling Viksjø i 1969 for Oslo Helseråd, er kjent for sin ikoniske form og rasterfasade i naturbetong og står på Byantikvarens gule liste. Nå er bygget blitt helhetlig transformert og oppgradert til et flerbruks kontorbygg, med kafe og utested på gateplan og et nytt inntrukket påbygg på toppen, av Mad arkitekter, sammen med Krohnark og Radius Design på interiør, og Landskaperiet landskapsarkitekter.

Fokuset for arkitektene har vært å forsterke byggets vakre elementer og materialer, samt åpne det lukkede bygget mer opp på bakkeplan og legge til rette for uteservering og mer attraktive byrom.

Befaringen har noe begrenset kapasitet, men er åpent for både medlemmer og ikke-medlemmer. Påmelding annonseres i nyhetsbrev og publiseres her og i sosiale medier.

Foto: Kyrre Sundal

Finn din pris
Vi har ulike priskategorier. Trykk på Meld meg på for å finne din pris.