Kurs og arrangement
Publisert 02. mars 22
Av: Annicken Vargel

Se opptak av frokostdebatten om arkitektkonkurranser

Den åpne arkitektkonkurransen gjør at alle har mulighet til å delta og sørger for at oppdragsgiver får best mulig resultat. Samtidig er den veldig ressurskrevende for arkitektkontorene. Finnes det en bedre modell for arkitektkonkurranser?

Publisert 02.03.2022
Av: Annicken Vargel
Bilde av debattdeltakerne
Arild Eriksen, arkitekt/eier, Fragment; Nicca Gade Christensen, arkitekt, Fabel arkitekter / Resell+Nicca; Christian Dahle, leder av konkurransekomiteen i NAL; Aleksander Bern, forsker, Østlandsforskning; Gisle Nataas, konkurranseansvarlig, NAL; Torgeir Holljen Thon, journalist i Arkitektnytt.

Debatten om arkitektkonkurranser har i vinter fylt spaltene i Arkitektnytt. Norske arkitekters landsforbund arrangerte i samarbeid med Arkitektnytt en debatt for å få svar på noen av spørsmålene og synspunktene som har kommet opp i de ulike innleggene.

Deltagere:
Arild Eriksen, arkitekt/eier, Fragment
Nicca Gade Christensen, arkitekt, Fabel arkitekter / Resell+Nicca
Christian Dahle, leder av konkurransekomiteen i Norske arkitekters landsforbund
Aleksander Bern, forsker, Østlandsforskning
Gisle Nataas, konkurranseansvarlig, Norske arkitekters landsforbund

Debattleder: Torgeir Holljen Thon, journalist i Arkitektnytt.

Se opptak av debatten