Kurs og arrangement
Publisert 03. juni 24
Av: Børge Sildnes

Arkitekturdag + fest 14. juni

Fredag 14. juni arrangerer vi arkitekturdag om arkitektkonkurransens rolle i norsk arkitektur. På ettermiddagen blir det fest og prisutdeling i samarbeid med Oslo arkitektforening, der vi annonser vinneren av Arkitektenes hus-konkurransen.

Publisert 03.06.2024
Av: Børge Sildnes
Illustrasjon: Konkurranseutkast til Nordisk paviljong til verdensutstillingen i Osaka 1970, Sverre Fehn. Foto: Nasjonalmuseet / Dag Andre Ivarsøy. Fotolisens: Fri bruk (Creative Commons - Attribution CC-BY)

Kom til Arkitektenes hus i Josefines gate 34 i Oslo og få med deg:

• Historisk tilbakeblikk på arkitektkonkurranser og hvordan de har bidratt til oppstart av viktige norske arkitektkontorer.
  • Fagpersoner som spår og diskuterer hvordan arkitektkonkurranser vil se ut i fremtiden.
  • Presentasjoner fra de tre finalistene til konkurransen om Arkitektenes hus og offentliggjøring av vinner.
  • Utdeling av OAFs arkitekturpris.

Den faglige delen av arrangementet krever påmelding og strømmes også. Er du medlem i NAL, kan du delta for 350 kroner (fysisk) / 250 kroner (strømming). Ikke-medlemmer kan delta for 950 kroner (fysisk) / 850 kroner (strømming). Studenter og pensjonister kan delta fysisk eller på strømming for 100 kroner.

Fra 16.30 blir det sommerfest i bakgården i Arkitektenes hus i samarbeid med Oslo arkitektforening. Denne er gratis for medlemmer og koster 100 kroner for ikke-medlemmer.