Priser og stipender

Utlysning av OAFs stipend for videreutdanning 2024

Publisert 16.09.2024
Av: Oslo arkitektforening
Bilde: Yoshizaka House, 1955 (foto Eiji Kitada, 1982), et av prosjektene Skajaa henviste til i for prosjektet "Japan og Vestens arkitektur".

Nå kan du søke på Oslo arkitektforenings stipend for videreutdanning!

Stipendet er på 50.000 kroner og deles ut til et medlem av OAF annethvert år. Midlene «skal anvendes til videreutdanning, studieturer, som fremmer personlig arkitektfaglig kompetanse, og som i tillegg har interesse for et større fagmiljø».

I 2022 var det elleve søkere til stipendet, som ble tiIdelt Joakim Skajaa for prosjektet “Japan og Vestens arkitektur”. Skajaa kommer for å fortelle om prosjektet i Hagestuen på Arkitektenes hus, 28. november kl. 18:00.

Søknaden til OAF skal redegjøre for hvordan midlene skal anvendes og begrunne hvorfor en slik anvendelse vil kunne inspirere et større fagmiljø. I løpet av to år etter at stipendet er mottatt må stipendiaten innberette til OAF enten i form av en skriftlig rapport eller en muntlig fremleggelse i et av OAFs medlemsmøter.

Stipendkomiteen utgjøres i år av Hilde Sponheim, Colm O' Brien, Knut Folstad, Marte Danbolt.

Stipendsøknad sendes til oaf.koordinator@arkitektforening.no, merket «OAFs stipend for videreutdanning», innen 30. november, klokken 12:00.