Kurs og arrangement
Publisert 04. mars 22
Av: Trondhjems arkitektforening

Bysamtale: Arkitektur og mangfold

Er du interessert i å diskutere MANGFOLD I ARKITEKTUREN (eller mangelen på mangfold?) er du hjertelig velkommen til Arkitektenes Hus 9. mars kl 19!

Publisert 04.03.2022
Av: Trondhjems arkitektforening

Trondhjems arkitektforening ønsker å invitere til en bysamtale 9.mars kl. 19.00 i Arkitektenes Hus, om temaet: mangfold i arkitekturen. Kjønn og kultur vil være et tema som går igjen gjennom kvelden i lys av utdanningsforløp og yrkesliv, men også med tanke på mangfold i det bygde miljø. Vi har invitert følgende til å sitte i panelet for kvelden:

• Marianne Skjulhaug, Arkitekt og dekan ved fakultet for arkitektur og design, NTNU
  • Armelle Breuil, Arkitekt og partner i ACT Studio. En av produsentene bak podcasten Safe Space som belyser manglende mangfold i arkitekturbransjen
  • Merete Lie, Sosialantropolog professor emeritas. Tidligere leder av Senter for kjønnsforskning ved NTNU og har kjønn og teknologi som en av sine forskningsområder.
  • Hanna Dencik Petersson, Koordinator og rådgiver for Oslo arkitektforening (OAF), leder av OAFs utvalg for undersøkelse av likestilling og mangfold, arkitekt i Erik Langdalen arkitektkontor
  • Axel Kristoffersen, Arkitekt og daglig leder i PKA arkitekter.

Som en introduksjon til samtale vil kvelden starte med et innlegg fra Armelle Breuil fra Safe Space. Videre vil Hanna Dencik Peterson fra Oslo Arkitektforening, presentere deler fra en fersk NAL undersøkelse om likestilling og mangfold.

Dørene åpner 18:30 i Arkitektenes hus. Bli med i samtalen, kom med innspill, spørsmål og betraktninger.