NAL mener
Publisert 22. desember 23
Av: Telemark arkitektforening

Grenland trenger en byarkitekt!

'' Det er tydelig i lokale medier at kvaliteten på nye bygg og arkitektur er viktig for befolkningen i Grenland, skriver Josten Øygarden Gundersen-Aksnes'' (utdrag fra en artikkel i Varden datert 10.desember 2023)

Publisert 22.12.2023
Av: Telemark arkitektforening
FOTO: THOMAS SKINNERMOEN

En artikkel ble nylig publisert i lokalavisen Varden, hvor Jostein Øygarden Gundersen-Aksnes, leder i Telemark Arkitektforening skriver om behovet for en byarkitekt i Grenland.

Nedenfor presenterer vi et fragment av teksten publisert i Varden den 10. desember 2023:

''(...) Vi mener byutvikling og god arkitektur handler om helhet. Det handler om klare rammer og et blikk rettet langt inn i fremtiden. Spesielt i en tid med store politiske svingninger!

Føringer bør funderes bredt og bygges videre på for å gi forutsigbarhet for de som utvikler og planlegger. Vi mener at en Byarkitekt ville bidra til nettopp det.

En byarkitekt, eller regions-arkitekt, vil kunne være en sentral bidragsyter i det offentlige ordskiftet og fremme løsninger for god og smart arkitektur som gagner samfunnet og innbyggerne. Eksemplene fra Bergen illustrerer hvordan en byarkitekt kan evne å skape samhold og forståelse, på tvers av interesser og utgangspunkt. (...)''

Vi oppfordrer deg sterkt til å lese hele artikkelen, legg ved en lenke til artikkelen nedenfor:

Samtidig ønsker vi alle medlemmer av Telemark Arkitektforening god jul og godt nytt år!

Så får vi bare håpe at 2024 blir vårt beste år som arkitekter og at vi neste år starter opp igjen med mange gode prosjekter!

God jul og godt nytt år!