Konkurranse
Publisert 11. januar 24
Av: Børge Sildnes

Kirkens bymisjon valgte Atelier Oslo og So Central

Kirkens Bymisjon utlyste i august en konkurranse om rehabilitering og utvikling av deres verneverdige bygg i Tollbugata 3 i Oslo. De har nå valgt å skrive kontrakt med Atelier Oslo og So Central.

Publisert 11.01.2024
Av: Børge Sildnes
Tollbugata 3 fasade. Foto: Kirkens Bymisjon

Kirkens bymisjon uttaler:

– Vinner av konkurransen skåret høyt på alle tildelingskriteriene: motivasjon for oppdraget, erfaring med transformasjon av sammenlignbare bygninger, erfaring med medvirkning og organisasjonsutvikling og tilbudt team og timepris. Det utslagsgivende ble det tilbudte teamet. De tre medlemmene, som kom fra ulike firmaer, fremsto som samkjørte og kunne vise til tidligere samarbeid i referanseprosjektene. Vi fikk stor tillit til at de forstår oss som oppdragsgiver, vår identitet og vårt behov for nøkternhet. Teamet utmerket seg ved å tilpasse seg våre behov ettersom de ble bedre kjent med oss. Vi opplevde også at de hjalp oss å tydeliggjøre behovene våre, noe som gjorde oss trygge på at de vil være en god samarbeidspart i dette prosjektet. Kirkens Bymisjon takker så mye for tiden som søkerne har lagt ned i konkurransen.

Tine Hegli, arkitekt MNAL og professor ved AHO, var oppnevnt som NALs representant i juryen.